woensdag 24 december 2014

DIY Kerstkaarten maken

 
Morgen is het weer zover. Het is Kerstmis! Wil jij je familie op het laatste moment nog verrassen? Of heb je van mensen een kerstkaartje gekregen maar er zelf geen een verstuurd? Lees snel verder en ik vertel je hoe je deze leuke kerstman kan maken!

 
Wat heb je nodig? Eigenlijk niet zoveel. Wit papier, rood papier, lijm en een schaar.
Zorg ervoor dat je rode papiertje aan de ene kant rood is en aan de andere kant wit. Omdat dit bij mij niet het geval was heb ik het rode blaadje op een wit blaadje geplakt en daarna uitgeknipt. Zorg dat je twee papiertjes hebt.
 
Nu heb je 2 blaadjes waarvan de ene kant rood is en de andere kant wit. De afmetingen van mijn blaadje is 6x6, maar je kan natuurlijk ook een andere maat nemen.
Vouw van 2 zijkanten het blaadje een klein stukje om en het bovenste hoekje net als op de tweede foto hierboven. Draai dan je blaadje om en vouw 2 hoeken tegen elkaar aan.

Draai je blaadje weer om en vouw de punt een stukje omhoog. Hierna vouw je een stukje weer naar beneden zodat je een klein puntje ziet. Draai je blaadje weer om en vouw de kerstmuts om. Nu is je kerstmuts al klaar!
 
Dan beginnen we nu met het lijfje. Gebruik het andere velletje papier en vouw 2 zijkanten die tegenover elkaar liggen een stukje om. Draai dan je blaadje om en vouw hem dubbel. Zo heb je precies een mooie vouwlijn in het midden en vouw je 2 zijkanten tegen elkaar aan.
 
Als je dat hebt gedaan vouw je een stukje van die zijkanten open. Hierna vouw je de hele bovenkant naar beneden. Totdat de vouw niet meer te zien is zoals op de foto hierboven.
 
Plak het lijfje en de kerstmuts op elkaar en tada! Daar is je kerstman. Plak het op een etiket, een kerstkaart, hang hem in de kerstboom. Alles kan! Ik heb verschillende formaten Kerstmannen gemaakt en op een kaart geplakt die ik nog een beetje verstierd heb. Ook heb ik er nog wat ingeschreven. Deze kaarten kunnen mijn ouders en zusje morgen verwachten aan het kerstontbijt!
 
Fijne kerstdagen!
 
Liefs, Raindrops

12 opmerkingen:

  1. Wauw, wat een ontzettend leuke diy en hij is ook niet eens zo moeilijk! Super! Liefs, X

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super leuk gedaan! En fijn dat hij niet zo moeilijk is!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heb je dat leuk gedaan. En wat heb je een leuke blog trouwens, ik volg je nu via Bloglovin!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat creatief gedaan! Ik had er al foto's van zien voorbij komen, maar ik had geen idee hoe ik dit moest maken. Fijne uitleg erbij. <3

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Aaahw, cute! Heel tof gedaan. Bedankt voor de fijne uitleg en duidelijke foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Aaaah zo cute <3 Ook veel specialer en origineler om je eigen gemaakte kaart te sturen! Leuk idee voor volgend jaar!

    BeantwoordenVerwijderen