woensdag 10 december 2014

10 Tips tegen de kou!


Kou, kou en nog eens kou. Koude handen, koude voeten. De pijnlijke oren en handen als je een stukje hebt gefietst. De koude wind waarvan je een koude rilling krijgt.
Ik woon nou eenmaal in Nederland, en het hoort er allemaal bij! Vandaag deel ik mijn tips tegen de kou :)

Draag een sjaal. In de winter heb ik erg vaak een sjaal om. Mijn liefde voor sjaals neemt in de winter flink toe. Ik vind het gewoon leuk staan ;). Ook is het lekker warm. Doe je sjaal buiten om, binnen of slaap ermee. Doe hem gewoon niet meer af :).


Draag een muts, lekker warm voor je hoofd! Maarja, een muts... Ik ben altijd opzoek naar een muts. Mutsen staan mij gewoon niet, en als ik er een draag vind ik dat ik dan wel mijn haar los moet dragen. Dus dacht ik, dan maar geen muts. Tegenwoordig draag ik wel een muts, met mijn capuchion er over heen! Wel zo warm!

En vergeet natuurlijk je handschoenen niet! Bij verschillende winkels hebben ze ook hele leuke handschoenen waarmee je op je smartphone kan! Super handig natuurlijk.

Vooral veel vrouwen hebben last van koude voeten, ik ook. De oplossing is pantoffels ;) Draag in huis gewoon altijd je pantoffels. Er zijn genoeg hippe, gekke vrolijke pantoffels, in hele leuke printjes. En je voeten blijven ook nog eens warm! Als je dan toch je pantoffels aan hebt, is het nog warmer om er huissokken in te dragen!

Laagjes, dat is gewoon het woord van de winter. Draag allemaal laagjes kleren over elkaar heen, of draag er thermo kleren onder. Je hebt zelfs thermo ondergoed, voor 5 euro te koop bij de Hema!

Deze tip kwam ik ergens op het internet tegen. Voordat je naar buiten gaat, moet je even plassen. Je zal het hierdoor minder koud hebben. Euhm okee? Let's try ;)

Zeker als je buiten bent kan deze tip goed helpen. Eet wat warms. Soep, Thee, een hotdog, warme chocolade melk. Mmmm lekker! En het zorgt ook nog eens voor warmte in je lichaam.

Als het erg koud is, denk ik hier eigenlijk de hele tijd aan. Elke ochtend als ik naar school fiets met vriendinnen vermeld er minstens 1 persoon dat het ontzettend koud is. ( Ik ook regelmatig :) ).
Spreek met elkaar af dat dit een verboden zin wordt. Als jij er niet de hele tijd aan denkt, word je vanzelf afgeleid en heb je het niet meer zo door dat het koud is!

 
Blijf lekker binnen. Het is heel gezond om buiten te zijn hoor, maar als het zo koud is.... Ga lekker voor de tv zitten en kijk je favoriete serie!

Heb je het na deze tips nog steeds koud? Denk dan gewoon aan Groenland. In sommige delen van Groenland is het op dit moment -22 graden. Neehoor, geef mij maar gewoon ons koude kikkerlandje!

Wat vind jij van de winter?
 
Liefs, Raindrops

Ik ben druk bezig met mijn layout. Het lukt mij op een of andere manier maar niet om de datum van het blogbericht, onder de titel te zetten in een wat kleiner lettertype. Als iemand weet hoe dit moet, zou je dit dan naar mij willen mailen? Of even een reactie achterlaten. Dankjewel!
rainddrops@hotmail.com

12 opmerkingen:

  1. Leuke tips! Die warme chocolademelk is altijd zo fijn wanneer je uit de koude buitenlucht komt! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha die van plassen ga ik wel eens proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Erg handige tips!
    Liefs Nathalie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. heerlijke tios en wat een grappige foto met de hartjes stroopwafel, erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Alle tips doe ik al en een goede wandeling buiten maakt je toch wel warm.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuke tips! Ik vind dat het enorm scheelt of het zonnig is of niet. Gewoon bewolkt en een gure wind maken het pas echt koud.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuke tips! Die eerste foto met al die kaarsen vind ik zoo mooi!

    http://www.bloglovin.com/blog/13049789

    BeantwoordenVerwijderen