dinsdag 2 juni 2015

Een dagje naar Amsterdam

 
Ook al is Amsterdam de hoofdstad van Nederland, echt geweest was ik er nog niet. Wel in Amsterdam, maar niet in de stad zelf. Daar moest verandering in komen en samen met mijn vader, moeder en zusje gingen we voor een dagje naar Amsterdam.

               Nelson Mandela                 Vincent van Gogh                  Epke Zonderland     
                                         
Mijn moeder had kaartjes geregeld bij Madame Tussauds. Madame Tussauds is een wassenbeeldenmuseum waar bekende personen zijn nagemaakt. Deze beelden kan je dan bekijken en ermee op de foto gaan. Ik was er al een keer eerder geweest in Londen, een aantal jaren geleden maar vond het erg leuk om nog een keer te gaan.
Bovenin Madame Tussauds was een groot raam waaruit je een mooi uitzicht had over de Dam. Het bekende plein in Nederland. Van de Dam herkende ik niet helemaal zoals je het op televisie altijd ziet aangezien er een grote kermis op stond. Die hoge zweefmolen die je op de foto ziet vond ik trouwens best eng!

Na Madame Tussauds zijn we de rest van Amsterdam gaan verkennen. De grachten blijf ik erg mooi vinden, net een plaatje.
Toen we door een straatje liepen zag ik dit aan de muur hangen. Ik vind het erg mooi en moest het dan ook zeker even met jullie delen. Het zijn een soort 3D schilderijen.
Er hing een bordje met de tekst;
Menselijk samenleven is niet alleen leven met anderen, het is vooral ook leven met anderen die anders zijn dan wijzelf, bekend en toch vreemd. 
 Ik kan het jullie zeker aanraden om een dagje naar Amsterdam te gaan, en lekker de toerist uit te hangen haha. Er zijn ontzettend veel verschillende culturen in Amsterdam wat ik erg leuk om te zien vind. Heel veel mensen met veel verschillenden Nationaliteiten!
 
Ben jij wel eens in Amsterdam geweest?
 
Voor komende posts op mijn blog lijkt het mij erg leuk om een keer een eenmalige challenge te doen met andere bloggers. Misschien een bak of nailart challenge? Ik ben in allebei niet heel goed haha. Andere ideeën zijn ook altijd goed. Het gaat niet echt om het winnen natuurlijk, maar meer dat we gezamenlijk een artikel maken.  Als er meerdere mensen reageren, is het misschien leuk om het met een groepje te doen. Als jou dat ook leuk lijkt , wil jij mij dan een mailtje sturen naar rainddrops@hotmail.com ? Dan overleggen we verder!

20 opmerkingen:

  1. Dat zijn hele mooie foto's!

    Liefs,
    Carmen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke plog en mooie foto''s
    LIefs Nathalie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gaaf dat je in Madame Tussauds bent geweest! Ik ben er een aantal jaar geleden geweest maar toen hadden ze nog geen beeld van Epke haha ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hee, cool dat je naar Madame Tussauds bent geweest! Daar wil ik ook dolgraag nog eens heen :D Wat houdt die challenge precies in? :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk dat je in Madame Tussauds bent geweest! Amsterdam is zo'n leuke stad! Heee een challenge... waar gaat het over?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk madame tussaud. Waar aat je challenge over?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Amsterdam is zo leuk! Maar wel groot, ik ben er weleens een soort van verdwaald geweest met vriendinnen haha. Heb je nog geshopt bij Forever 21? Ik hoorde dat de collectie nu zo leuk is! Madame Tussauds is zo gaaf he, ik ben er nu al 2 keer geweest! Ik ben toen ook nog in zo'n spookhuis geweest vroeger, ik vond het zo eng haha! Oeeh, ben je ook nog in het Anne Frank huis geweest? Ik wik daar zo graag nog een keer heen, maar de rijen vind ik altijd net iets te lang!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, ja verdwalen kan wel in Amsterdam. Ik ben nog wel naar de Forever 21 geweest, maar de rij voor de kleedkamers en de kassa was zo lang dat ik er maar niet lang gebleven ben :). Ik wil ook heel graag nog een keer naar het Anne Frank huis! Volgende keer dat ik naar Amsterdam ga, wil ik daar zeker heen.

      Verwijderen
  8. Wat tof dat je nu eindelijk eens in Amsterdam geweest bent!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat leuk dat je naar Amserdam bent geweest, ik kom er wel een paar keer per jaar, maar ook niet wekelijks....wel vind ik het een heel fijne stad om te zijn...wel grappig maar ons kleine landje is nog steeds zo leuk om te ontdekken...er zijn best veel leuke dingen om te doen....

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ah leuk hoor! je had gelukkig mooi weer :) ik ben best vaak al in amsterdam geweest ^^

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ah leuk hoor! je had gelukkig mooi weer :) ik ben best vaak al in amsterdam geweest ^^

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik ben ook nog nooit in Amsterdam geweest, lijkt me cool om eens te gaan! Er zitten zoveel leuke winkels en die grachtjes. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuke post! En hele mooie foto's! :) X Minale
    http://minaleme.blogspot.be/

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Amsterdammie is leuk hè! Ik ben er vorig jaar geweest en wil er binnekort graag weer naar toe X

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Amsterdammie is leuk hè! Ik ben er vorig jaar geweest en wil er binnekort graag weer naar toe X

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat gaaf dat je naar Madame Tussauds bent geweest! Die zweefmolen ziet er inderdaad best eng uit, niks voor mij! Wat een mooie tekst op dat bordje, helemaal waar! Oeh, zo'n challenge klinkt heel leuk, ik stuur je wel een mailtje! (Als ik nog niet te laat ben tenminste!)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik ben begin dit jaar ook voor het eerst ooit in de stad zelf geweest. Wij gingen winkelen en ook bezochten we Madame Tussauds. Volgens mij hebben jullie een super leuke dag gehad!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Altijd leuk om toerist in eigen land te zijn! (Ik weet niet of je al iemand hebt voor een challenge, anders kan je me altijd nog bereiken). XXX

    BeantwoordenVerwijderen